Söömine kui igapäevane elus hoidev tegevus võiks ideaalis olla keha ja seeläbi ka meelt toetav. Enamasti on aga nii, et hoopis meeled - eeskätt maitse ja lõhnameeled, mis seotud harjumuste ja eelistustega, kujundavad seda, mida inimene sööb. Erinevate meelte toiduga mõjutamine ning seeläbi ka harjumuste kujundamine saab alguse väga varajases lapsepõlves. Kui lisada sellele nüanss, et kehasiseseid protsesse (ja ka isusid) mõjutava mikroobide koosluse saame kingituseks sünnihetkel oma emalt, siis ongi meil kombo, millega tuleb igal ühel oma eluteel hakkama saada. Kuid selles kõiges on ka midagi head - see kõik pole kivisse raiutud ning on muudetav.

Kui meele harjumused ja eelistused on seotud tervislike valikutega, siis on kõik väga hästi. Aga kui isutab kõige muu järele, mis kohe mitte ei toeta pikaajalist isiklikku terviseprogrammi, siis hakkavad varem või hiljem kimbutama erinevad tervisehädad. 

Hoolides endast, võid lugeda riiklikke toitumissoovitusi. Aga kui aega on napilt, kui vajad erilahendusi ja üleüldse tundub, et infot on igal pool nii palju, et orientiir kaob käest, siis oled oodatud toitumisnõustamisele.

Tasakaal keha ja meelt toetavates toiduvalikutes loob väärtust Sulle endale, just Sinu elu kvaliteedile ja annab võimaluse paremaks homseks. 

Ära lükka heategu enda vastu edasi!  Sihi tervelt elatud aastaid!


Toitumissoovitused tuginevad nii Põhjamaade kui Eesti uutele toitumissoovitustele, Eestis aktsepteeritud toitumist puudutavatele ravi- ja tegevusjuhenditele.


Mõtteid, millal tulla nõustamisele:

  • huvi toitumis-,  toidu- ja liikumissoovituste vastu ning  soov olla teadlikum enda/pere toiduvalikute tegemisel;
  • vajadus eritoitumise järele (taimetoitluse erinevad vormid, allergiad, toidutalumatused, tsöliaakia, usulised veendumused jms);
  • erinevatest vanusegruppidest lähtuvad toitumisvajadused;
  • soov teada rohkem kehakaalu mõjutavatest faktoritest, tervislikest ja põhjendatud kehakaalu langetamise ja kaalu tõstmise viisidest;
  • huvi toitumise seostest enamlevinud haigustega (seedeprobleemid, südame-veresoonkonna haigused, metaboolne sündroom, vaimne tervis jne);
  •  toitumine stressi, õppimise ja keskendumisvõime parandamiseks;

  • toitumise erineva tasemega kehalise koormuse puhul.
Mida toitumisnõustamine Sulle annab:
  • tagasiside tänase toitumise kohta ja vajadustest lähtuvad toitumissoovitused;
  • arusaamise ja teadmise toiduvalikutest, nende mitmekesisusest, tervislikkusest ja toiduhügieenist;
  • arusaamise toiduainete GK (glükeemilise koormuse) ja GI (glükeemilise indeksi) olemusest ning rakendamise põhimõtetest;
  • toidukordade sobitamise ideid isiklikku elurütmi ning ideid koduseks toiduvalmistamiseks ja/või toidukohas valikute tegemiseks; 
  • poes teadlike kaubavalikute  tegemiseks vajaliku eelinfo (mida pakendite lugemisel silmas pidada, millele kaubavalikul tähelepanu pöörata, lisaained toidus, mida jälgida nõude valikul jms);
  • toiduainete asendamise võimalused ja nende valiku põhimõtted eritoitumise  korral (allergiad, toidutalumatused jms).